Ranking 10 najlepszych lampek rowerowych w 2023

Ostatnio aktualizowane: 02.10.23

 

Lampka rowerowa – przewodnik zakupowy, ranking i test

 

Masz problem z doborem lampki rowerowej, która będzie emitować dostatecznie mocne światło po zmroku? Model spełniający wszystkie oczekiwania na pewno znajdziesz wśród tych, które opisaliśmy w rankingu. Bardzo popularny jest sprzęt Prox Sirius 2X Cree z akumulatorem ładowanym przez USB. Jest on łatwy w montażu i pasuje do wszystkich typów kierownicy rowerowej. Lampka może pracować w 5 różnych trybach, a moc strumienia świetlnego to 900 lumenów. Sprawdź także model Specter XPG500 z 3 trybami pracy, który montuje się za pomocą silikonowego paska. Wykazuje on odporność na uszkodzenia oraz działanie wilgoci, ma obudowę wykonaną z aluminium. To sprzęt emitujący światło o mocy 500 lumenów.

10 najlepszych lampek rowerowych. Opinie w 2023 roku

 

Rowerzyści powinni pamiętać o tym, że przed przejażdżką należy zadbać nie tylko o kask czy wygodny ubiór, ale i dobre oświetlenie. Przygotowaliśmy specjalny ranking lampek rowerowych prezentujący sprzęty, za sprawą których poruszanie się jednośladem po zapadnięciu zmroku na pewno będzie bezpieczne. Zachęcamy do zapoznania się z wyróżnionymi produktami.

 

Tabela porównawcza

 

Zalety
Wady
Podsumowanie
Oferty

Najlepszy produkt

Zalety

Lampka emituje mocne światło, nawet do 900 lumenów. Ponadto może ona pracować w 5 różnych trybach, dlatego dobrze sprawdza się w wielu sytuacjach. Montaż sprzętu jest prosty, nie wymaga to używania specjalistycznych narzędzi.

Wady

Aby naładować urządzenie, trzeba podłączyć je do kabla USB. Jednak nie jest to proste, gdyż zaślepka zakrywająca wtyk jest mała i trudno ją podnieść.

Podsumowanie

Model jest przeznaczony do montażu na przodzie roweru, pasuje do różnych typów kierownicy. Dostępne tryby pracy to: Niskie, średnie i wysokie światło stałe, a także SOS i FL (światło migające). Sprzęt jest wykonany z tworzywa sztucznego i aluminium.

Drugi wybór

Zalety

Sprzęt ma aluminiową obudowę, która jest dobrze zabezpieczona przed działaniem wilgoci. Zasila go pojemny akumulator, który po naładowaniu zapewnia do 12 godzin pracy. Lampka ma kompaktowe wymiary i nie zajmuje dużo miejsca na kierownicy.

Wady

Osoby mające większe dłonie przyznają, że przycisk służący do włączania i wyłączania lampki mógłby być nieco większy. Wtedy używanie jej stałoby się wygodniejsze.

Podsumowanie

Urządzenie emituje światło o mocy 500 lumenów, a dostępne tryby pracy to: 100%, 50% i światło migające. Lampkę montuje się na kierownicy za pomocą dołączonego do kompletu paska wykonanego z silikonu. Pojemność wbudowanego akumulatora wynosi 1500 mAh, ładuje się go przez USB.

Rozważ też

Zalety

100 lumenów mocy i 200 m zasięgu czerwonego światła z tyłu roweru oferuje model VAYOX VA0048. Wraz z lampką klient otrzymuje akumulator, przewód USB do ładowania lampki oraz uchwyt mocowania do roweru.

Wady

Część ustawników twierdzi, że uchwyt mocowania lampki nie do końca spełnia swoje zadanie, jest słabej jakości i niewygodny w instalacji. Ponadto deklarowane 30 godzin świecenia światełka po pełnym naładowaniu akumulatora jest określone nieco na wyrost.

Podsumowanie

Lampkę wyposażono w 5 trybów świecenia i uchwyt mocujący ją na rowerze, z którego jednym ruchem da się ją wyjąć, aby w domu podłączyć do ładowania. Sprzęt ten zabezpieczono przeciwwilgociowo atestem klasy IPX4. Waga lampki wynosi 40 g.

 

Lampka rowerowa przednia

 

1. Prox Lampa Przód Sirius 2X Cree 900Lm

 

Lampka rowerowa Prox Sirius 2X Cree nie wymaga regularnej wymiany baterii do prawidłowego działania. Jest ona wyposażona w zintegrowany akumulator, który ładuje się przy użyciu dołączonego do kompletu kabla USB. Ważne jest, że model pasuje do wszystkich rodzajów kierownic rowerowych, a jego montaż nie wymaga używania narzędzi.

Sprzęt ma 5 trybów pracy do wyboru, w tym 3 ze światłem stałym (niski, średni i wysoki) oraz 2 ze światłem migającym: FL i SOS. W zależności od tego, który wybierzemy, czas pracy lampki to 2, 5, a nawet 9 lub 10 godzin. Model ma wymiary: 9,5 cm x 4,6 cm x 2,5 cm i waży 180 g.

Po analizie komentarzy rowerzystów można wywnioskować, że to dobra lampka rowerowa przednia, która nie zawodzi. Ma ona wytrzymałą, wykonaną z aluminium i tworzywa sztucznego obudowę oraz praktyczny wskaźnik informujący o poziomie naładowania akumulatora. Sprzęt generuje światło o mocy 900 lumenów i bardzo dobrze sprawdza się w terenie niezabudowanym.

 

 

 

 

Lampki rowerowe USB

 

2. Przednia Lampka Rowerowa Specter XPG500, ładowana przez USB 

 

W kategorii lampki rowerowe USB dużą popularnością cieszy się model Specter XPG500. Emituje on strumień świetlny o mocy 500 lumenów i ma 3 tryby pracy do wyboru: 100%, 50% oraz światło migające. Do zamontowania sprzętu służy silikonowy pasek.

Pojemność akumulatora to 1500 mAh, co przekłada się na ok. 12 godzin pracy lampki. Jej wymiary to: 8,5 cm x 4 cm x 2,5 cm. Materiałem wykonania obudowy jest aluminium. Sprzęt dobrze zabezpieczono przed działaniem wilgoci, więc nie ulegnie awarii podczas opadów deszczu.

Kupującym spodobał się opisywany model, a wpływa na to jego solidność, szybki montaż oraz wygodne ładowanie. Jak wykazał test lampek rowerowych, sprzęt nie zajmuje dużo miejsca na kierownicy i dobrze oświetla drogę po zmroku.

 

 

 

 

Lampka rowerowa tylna

 

3. Lampka Rowerowa Tylna VAYOX VA0048

 

Lampka Rowerowa Tylna VAYOX VA0048 została wyposażona w 5 trybów świecenia w kolorze czerwonym: Tryb migający, Flash, Flash szybki oraz przejście światła od góry do dołu i płynne przejście światła. Sposób świecenia to zasługa 14 diod SMD o płynnej charakterystyce światła, a tryb pracy zmienia się za pomocą przycisku umieszczonego na froncie. W skład kupowanego zestawu, obok lampki wchodzi elastyczny uchwyt, akumulator i kabel micro USB do ładowania sprzętu, a także instrukcja obsługi.

Według danych podanych przez producenta ładowanie baterii do pełna zajmuje około godziny i pozwala na użytkowanie przez 30 godzin. Wymiary lampki wynoszą: Wysokość 3,7 cm, szerokość 3,5 cm oraz grubość 1,8 cm. Co ważne, łatwo ją wyjąć z uchwytu, więc pozostawiając rower na parkingu, lampkę można zabrać ze sobą. Moc lampki to 100 lumenów, a jej zasięg świecenia to nawet 200 m. Lampka rowerowa tylna może być używana podczas trudnych warunków atmosferycznych, bo jej klasa wodoodporności wynosi IPX4.

 

 

 

 

Decathlon lampka rowerowa

 

4. Lampka Rowerowa Decathlon B’Twin Fl 920 Przód/Tył

 

Lampka rowerowa dostępna w sklepach Decathlon, B’Twin Fl 920, jest zasilana akumulatorowo. Ładuje się ją przez USB, średnio trwa to ok. 2 godziny. Sprzęt może pracować w 5 różnych trybach: Power, eco, pulsacyjnym, tylnym ciągłym oraz tylnym pulsacyjnym. W zależności od tego, który wybierzemy, moc światła to 8 – 200 lumenów.

Model ma obudowę w klasie szczelności IPX4, co oznacza, że jest odporny na zachlapanie wodą oraz długotrwały deszcz. Lampkę można zamontować zarówno na przodzie, jak i z tyłu roweru, co świadczy o tym, że jest uniwersalna. Wykonano ją z solidnych tworzyw: ABS oraz termoplastycznego polietylenu.

Rowerzyści docenili sprzęt za szybki montaż, odpowiednie zabezpieczenie przed działaniem wilgoci oraz szeroką wiązkę emitowanego światła. Lampka nie jest duża, ale skutecznie oświetla drogę, a jest to bardzo istotne zwłaszcza podczas jazdy z dużą prędkością w terenie niezabudowanym.

 

 

 

 

Lampki rowerowe LED

 

5. Lampka Rowerowa LED z Licznikiem Kilometrów OMNA 

 

Lampka rowerowa LED z licznikiem kilometrów OMNA to nowoczesny sprzęt wyposażony w kilka ciekawych funkcji. Są to: Prędkościomierz, licznik dystansu i wbudowany dzwonek. Do wyboru mamy kilka różnych trybów świecenia: Stroboskop, ciepłe światło, mocne światło oraz słabe światło.

Urządzenie jest zasilane akumulatorowo, a ładuje się je przez USB. Jego maksymalna moc to 300 lumenów. Obudowa została wykonana z tworzywa ABS i jest wodoodporna, dlatego możemy bez przeszkód wybrać się na przejażdżkę podczas opadów deszczu.

Kupującym podoba się to, że w zestawie jest nie tylko oświetlenie na przód, ale i tył roweru. Z tego względu sprzęt jest chętnie wybierany przez osoby chcące kupić niewielkie, ale jednocześnie praktyczne lampki rowerowe LED. Na szczególną uwagę zasługuje licznik, który pozwala na sprawdzenie nie tylko pokonanego dystansu, ale i średniej prędkości czy czasu jazdy.

 

 

 

 

Lampka rowerowa Mactronic

 

6. Mactronic Scream 3.1 Lampa Rowerowa Przednia 900 Lm

 

Sprawdzając opinie o lampkach rowerowych, można się przekonać, że bardzo popularne są produkty marki Mactronic, takie jak Scream 3.1 ABF0064. Model trafił do zestawienia, gdyż gwarantuje bezpieczeństwo podczas wieczornych przejażdżek na jednośladzie. Emituje on światło, którego zasięg wynosi 160 m.

Wybrana przez nas lampka rowerowa Mactronic jest zasilana akumulatorowo, a jej maksymalny czas pracy po naładowaniu to 40 godzin. Jednak to w dużej mierze zależy od ustawionego trybu, mamy ich kilka do wyboru: Low, medium, high, turbo, strobe oraz flashing. Maksymalna moc światła to 900 lumenów. Sprzęt waży 89 g, a jego wymiary to: 11,1 cm x 2,6 cm x 2,9 cm.

Jak przyznają konsumenci, to mocna lampka rowerowa, którą można szybko zamontować (w zestawie jest przeznaczony do tego uchwyt). Obudowa jest bardzo solidna i dobrze zabezpieczona zarówno przed działaniem wilgoci, jak i przed pyłem. Sprzęt wygodnie obsługuje się jedną ręką.

 

 

 

 

Lampka rowerowa retro

 

7. Lampka Rowerowa LED, Baterie, Retro Chrom

 

Model lampka rowerowa LED, baterie, retro chrom jest zasilany 3 bateriami AAA. Ma on 3 energooszczędne diody LED emitujące dostatecznie mocne światło, pozwalające na bezpieczne poruszanie się po zmroku. Sprzęt jest przeznaczony do zamontowania na przodzie jednośladu.

Ponieważ jest to retro lampka rowerowa, na pewno stanie się ozdobą pojazdu. Pasuje ona w szczególności do rowerów miejskich. Wymiary sprzętu to: 7 cm x 9 cm. W zestawie znajduje się uchwyt pozwalający na szybkie zamontowanie oświetlenia przy kierownicy. Obudowa jest wodoodporna, dlatego lampka nie ulegnie awarii na skutek kontaktu z wilgocią.

Ciekawy design to jedna z najczęściej wymienianych, ale nie jedyna zaleta sprzętu. Wielu kupujących uważa, że to dobra i tania lampka rowerowa, która jest łatwa zarówno w montażu, jak i obsłudze. Emituje ona stały, odpowiednio mocny strumień światła, a do tego nie wymaga częstej wymiany baterii.

 

 

 

 

Lampka rowerowa Prox

 

8. Lampka Prox Avior II 

 

Lampka Prox Avior II to model lampki, który może być używany zarówno jako lampka rowerowa, jak i czołowa. Ma ona maksymalną moc świecenia do 2000 lumenów, a zasięg światła to nawet 200 m. Jej obudowa została skonstruowana z aluminium T6061, zatem używana nawet w trudnych warunkach nie ulegnie szybko zniszczeniu, tym bardziej, że model ten jest również odporny na działanie deszczu i ma ochronę w klasie IPX6.

Źródłem światła są tu 2 diody Cree XM-L2 U2 po 20 W każda i są one zasilane akumulatorem o pojemności 4400 mAh przystosowanym do 500 cykli ładowania, a proces ten do pełnego uzupełnienia energii trwa 4,5 godziny. Lampkę wyposażono w 4 tryby pracy i w zależności od wybranego trybu inna jest długość pracy na w pełni naładowanym akumulatorze. Przy maksymalnej wydajności światła będą to 2 godziny, przy średniej – 6 godzin. Na rowerze lampka rowerowa Prox jest mocowana za pomocą paska z rzepem. Waga lampki to 635 g z czego 245 g to waga samego akumulatora. 

 

 

 

 

Lampka rowerowa 1000 lumenów

 

9. Lampka Przednia Lezyne Led Lite Drive 1000XL

 

Lampka Przednia Lezyne Led Lite Drive 1000XL waży zaledwie 153 g mimo tego, że ma metalową obudowę, wykonaną z aluminium, która obok funkcji ochronnej również spełnia funkcję chodzącą, zapewniając pracy urządzeniu optymalną temperaturę. Do produktu dołączono gumowe zapięcie umożliwiające w wygodny sposób zamontować oświetlenie na każdym rodzaju kierownicy. Lampka rowerowa 1000 lumenów ma 8 trybów świecenia i w zależności od dokonanego wyboru świeci przez 1,5 godziny do 87 godzin na jednym ładowaniu.

Ładowanie odbywa się za pomocą portu USB i do napełnienia baterii potrzeba około 4 godzin ładowania. Użytkownicy zauważają, że model ten został wyposażony w specjalną soczewkę typu MOR (ang. Maximim Optical Reflection), która zapewnia dobrą widoczność w każdych warunkach pogodowych. Dlatego dla wielu z nich jest to dobra lampka rowerowa, którą polecają innym użytkownikom. 

 

 

 

 

Lampka rowerowa Kross

 

10. Lampka Tylna Kross Snake Tongue Aero

 

Lampka Tylna Kross Snake Tongue Aero została przystosowana do montażu na sztycy siodła, a jej kształt idealnie ją do tego miejsca przeznacza. To model wykonany z zachowaniem standardów aerodynamiki i wytworzony z lekkiego tworzywa sztucznego. Jej waga to zaledwie 36 g. Lampka rowerowa Kross została wyposażona w 9 diod SMD 2835 o łącznej mocy 35W, a także czujnik informujący użytkownika o rozładowaniu się baterii.

Ciekawym rozwiązaniem jest to, że lampka włącza się automatycznie w momencie, gdy zostanie wykryty przez nią ruch. Zapalona lampka jest widoczna pod kątem 200 stopni, co zwiększa bezpieczeństwo rowerzysty, a szczelna obudowa chroni przed opadami atmosferycznymi i sprawia, że sprzęt jest sprawny nawet podczas ulewnego deszczu. Lampka oferuje 2 tryby pracy: Stały i pulsacyjny, a moc światła wynosi 5 lm. Łatwy sposób montażu do roweru zapewnia gumowy ring. Wymiary lampki to 78 x 26 x 44 mm, a maksymalny czas jej pracy to 6 godzin.

 

 

 

 

Przewodnik zakupowy – Jaką lampkę rowerową kupić?

 

Lampka to bez wątpienia jeden z bardziej istotnych elementów wyposażenia roweru. Jednak jak wybrać dobre oświetlenie, które nie zawiedzie podczas przejażdżki? Cechy, jakimi wyróżnia się najlepsza lampka rowerowa, zostały opisane w tym poradniku.

Rodzaje

Wyróżnia się trzy podstawowe rodzaje lampek rowerowych:

Przednie oświetlające – to sprzęty mocowane na przodzie jednośladu, które pozwalają na oświetlenie drogi przed nami. Możemy więc szybko zauważyć ewentualną przeszkodę i w odpowiedni sposób zareagować.

Przednie ostrzegawcze – tego typu lampki emitują światło migające. Co prawda nie oświetlają one drogi, ale informują przechodniów oraz innych uczestników ruchu, że jesteśmy w pobliżu. To sprzęt, który sprawdzi się w przypadku rowerzystów poruszających się w terenie zabudowanym i po dobrze oświetlonych ulicach.

Tylne – lampki te montuje się z tyłu roweru, przy siodełku. Pełnią one funkcję ostrzegawczą, co oznacza, że poprawiają naszą widoczność na drodze.

Co ważne, żeby czuć się w pełni bezpiecznie na rowerze, należy zadbać zarówno o przednie, jak i tylne oświetlenie.

 

Tryby pracy

Coraz częściej rowerowe lampki, zwłaszcza te przystosowane do montażu na przodzie pojazdu, mogą pracować w kilku różnych trybach. Tym samym sposób ich działania możemy dostosować do swoich potrzeb oraz okoliczności. Najczęściej do wyboru mamy kilka różnych trybów światła stałego, a także światło migające. Tego typu sprzęty są uniwersalne, poza tym niektóre są dodatkowo przystosowane do zamontowania na tyle roweru.

 

Moc – jaką lampkę rowerową wybrać?

Żeby znaleźć niezawodnie działającą lampkę rowerową, powinniśmy się zastanowić, gdzie najczęściej jeździmy na przejażdżki. Nie musimy inwestować w model emitujący światło o bardzo dużej mocy, jeżeli poruszamy się wyłącznie po ulicach miasta. W takim przypadku wystarczająca powinna okazać się lampka o mocy 200 – 300 lumenów. Jednak jeśli lubimy jeździć na przejażdżki do lasu lub inne miejsca w terenie niezabudowanym, koniecznością jest zakup mocniejszego sprzętu, nawet 500 – 900 lumenów. To da nam pewność, że będziemy dobrze widoczni na drodze, a jednocześnie nie zaskoczą nas żadne przeszkody (w tym dzikie zwierzęta).

 

Zasilanie

Lampki mające prostą budowę, w szczególności te tylne, bardzo często są zasilane zwykłymi bateriami AA lub AAA. Jednak nie zawsze jest to dobre rozwiązanie, zwłaszcza gdy na wycieczki rowerowe wybieramy się codziennie. Regularna wymiana ogniw może szybko stać się nieco uciążliwa, a dodatkowo mało ekonomiczna. Z tego powodu rowerzyści coraz częściej decydują się na zakup oświetlenia zasilanego akumulatorowo, ładowanego przez USB. Nierzadko w pełni naładowany akumulator zapewnia nawet do kilkunastu godzin pracy (w zależności od ustawionego trybu). W sklepach wciąż dostępne są również tradycyjne lampki zasilane przez dynamo lub prądnicę znajdującą się w przedniej piaście. Nie cieszą się one już dużą popularnością, m.in. ze względu na to, że nie mają tylu przydatnych funkcji jak te z wbudowanym akumulatorem.

 

Solidność

Ponieważ lampka rowerowa jest narażona na oddziaływanie różnych niekorzystnych czynników zewnętrznych (takich jak wilgoć i promienie UV), musi być solidna. Materiałem wykonania obudowy powinno być aluminium lub wytrzymałe tworzywo sztuczne, np. ABS. O tym, jaka jest najlepsza lampka rowerowa, decyduje również jej szczelność. Do środka nie może przedostawać się pył i inne zanieczyszczenia, bo to może przyczynić się do awarii urządzenia. Warto także upewnić się, że oświetlenie zostało dobrze zabezpieczone przed deszczem, o tym świadczy klasa szczelności obudowy IPX. Najniższy poziom wodoodporności to IPX1, wówczas lampka nie ulegnie awarii, jeśli opady trwają maksymalnie 10 minut, a ich natężenie to  3 – 5 mm. Najwyższa klasa szczelności to IPX8.

Montaż

Montaż rowerowego oświetlenia nie powinien być skomplikowany. Wielu producentów oferuje modele, które pasują do różnych typów kierownicy, w efekcie czego są uniwersalne. Nierzadko do zamocowania lampki nie trzeba używać żadnych narzędzi, ponieważ zaczep ze śrubami zastępuje np. silikonowy pasek. Pamiętajmy, że rowerowe oświetlenie (zarówno przednie, jak i tylne) według obowiązujących przepisów powinno być zamontowane na wysokości minimum 25 cm, maksimum 150 cm nad jezdnią.

 

Wymiary

Wybierając lampkę rowerową, warto sprawdzić jej całkowite wymiary. W ten sposób upewnimy się, że oświetlenie nie będzie przeszkadzać podczas jazdy. To istotne, zwłaszcza gdy na kierownicy mamy już zamocowany np. uchwyt na telefon czy licznik.

 

Lampki rowerowe w dobrych cenach

Ile trzeba zapłacić za dobrą lampkę rowerową? To zależy od producenta, mocy światła, sposobu zasilania, a nawet klasy szczelności obudowy. Na rynku z łatwością znajdziemy sprzęty, które kosztują mniej niż 50 zł, ale przeważnie działają one tylko w jednym trybie i nie są przystosowane do użytku podczas intensywnych opadów deszczu. Za lampkę renomowanej marki, która ma kilka trybów pracy i bardzo solidną konstrukcję, zapłacimy średnio od 70 zł do 300 zł.

 

 

FAQ

 

P1: Ile lumenów powinna mieć lampka rowerowa?

Dobra lampka rowerowa powinna emitować na tyle mocne światło, abyśmy byli widoczni dla innych uczestników ruchu drogowego. Istotne jest również to, że nie możemy mieć żadnego problemu z dostrzeżeniem przeszkód znajdujących się przed nami. Doświadczeni rowerzyści radzą, aby kupować lampki o mocy minimum 200 – 300 lumenów. Sprawdzają się one nie tylko podczas przejażdżek po mieście, ale i w terenie niezabudowanym. Jeśli wahamy się, który sprzęt wybrać, lepszym wyborem jest model emitujący jaśniejsze światło. Da nam to pewność, że jazda na rowerze po zapadnięciu zmroku będzie w pełni komfortowa i przede wszystkim bezpieczna.

P2: Lampka rowerowa przednia – jaka moc?

Zadaniem przedniej lampki rowerowej jest oświetlanie drogi, tak abyśmy mogli szybko zahamować przed przeszkodą lub bezpiecznie ją ominąć. Uważa się, że im bardziej nieprzewidywalna jest trasa i im szybsza jazda, tym mocniejsze powinno być światło emitowane przez lampkę. W mieście wystarczający może okazać się model o mocy 100 czy 200 lumenów, z uwagi m.in. na uliczne latarnie, które dodatkowo oświetlą nam drogę. Jeśli często poruszamy się po terenie niezabudowanym, w szczególności w lesie, za minimum uznaje się 400 – 500 lumenów (im więcej, tym lepiej).

 

P3: Jaka przednia lampka rowerowa?

Przednia lampka rowerowa musi emitować dostatecznie mocne światło, ale to nie jedyna kwestia, na jaką trzeba zwrócić uwagę, robiąc zakupy. Równie istotne jest to, pod jakim kątem pada strumień świetlny. Lampka nie powinna oświetlać drogi punktowo, gdyż wtedy mamy bardzo ograniczoną widoczność po bokach. To może skończyć się np. przypadkowym potrąceniem pieszego, którego nie byliśmy w stanie dostrzec. Rowerzyści nie polecają także modeli świecących prostopadle, które nie dają możliwości regulacji ich ustawienia. Powodem jest to, że możemy oślepiać rowerzystów jadących z naprzeciwka. Dobrze, jeśli lampka będzie łatwa w montażu, wówczas jej zamocowanie z pewnością nie okaże się kłopotliwe.

 

 

Dodaj komentarz

0 KOMENTARZ