
Najważniejsze zalety:
Na rowerze można jeździć po polnych, leśnych czy szutrowych ścieżkach, a także w mieście po chodnikach i asfaltowych drogach. Górna część ramy jest obniżona, co ułatwia wsiadanie i zsiadanie z jednośladu kobietom. To sprawia również, że można na nim wygodnie jeździć nawet w sukience czy spódnicy, udowodnił to test Kross Evado 7.0.
Najważniejsze wady:
Jednoślad nie jest wyposażony w błotniki. Jeśli planujemy przejażdżkę po intensywnych opadach deszczu, musimy liczyć się z tym, że jadąc po kałużach, zachlapiemy ubranie błotem. Jeśli chcemy, możemy dokupić błotniki sami, a potem je zamontować.
Werdykt: 9.8/10
Pojazd ma aluminiową ramę w rozmiarze M i 28-calowe koła. To damski rower MTB odpowiedni dla aktywnych fizycznie kobiet. Jest on lekki, a tym samym łatwy w przenoszeniu, dlatego często poleca się go osobom mieszkającym w bloku bez windy. Jednoślad jest też wytrzymały i przystosowany do jazdy na bardziej wymagających szlakach.
OPIS PODSTAWOWYCH CECH PRODUKTU
Hydrauliczne hamulce
Jednoślad wyposażono w tarczowe hamulce hydrauliczne, które mają kilka istotnych zalet. W czasie hamowania nie wywierają one nacisku na obręcz, więc nie przyczyniają się do jej zużycia. Możemy szybko zatrzymać rower, nawet jeśli pada deszcz lub nawierzchnia jest mokra. Konsumenci, którzy opublikowali swoje opinie o Kross Evado 7.0 potwierdzają, że hamulce działają niezawodnie i to bez względu na warunki atmosferyczne czy rodzaj podłoża. Ponadto zapewniają one dużą siłę hamowania i wysoki poziom bezpieczeństwa. Jeżeli to uwzględnimy, cena Kross Evado 7.0 nie powinna wydawać się wygórowana.
Szeroki zakres przełożeń
Rowerzystom bardzo podoba się to, że pojazd ma szeroki zakres przełożeń. Do dyspozycji mamy 30 biegów, więc możemy łatwo dopasować intensywność pedałowania do swojej kondycji oraz ukształtowania terenu. W mieście prawdopodobnie rzadko będziemy zmieniać przełożenie, ale poza nim stanie się to konieczne znacznie częściej. Z tego względu możliwe jest pokonywanie stromych podjazdów, wysokich pagórków czy prostych fragmentów trasy i to bez dużego wysiłku. Należy wspomnieć, że zmiana biegów następuje płynnie, odpowiadające za to mechanizmy się nie zacinają. Przerzutki obsługuje się manetkami z systemem 2-way release.
Amortyzowany widelec
Rower ma amortyzowany widelec SR Suntour NEX HLO, którego skok to 63 mm. Skutecznie pochłania on drgania i wstrząsy, które powstają w czasie jazdy po wyboistej nawierzchni. Ma to pozytywny wpływ na komfort jazdy i pozwala na czerpanie większej przyjemności z przejażdżki. Nie powinniśmy narzekać na to, że trudno nam utrzymać dłonie na kierownicy, bo wciąż się trzęsie.
Lekkość
Waga jednośladu to 13,3 kg. Wynika to nie tylko z aluminiowej konstrukcji, ale też braku elementów, które w czasie przejażdżek poza miastem nie do końca są potrzebne (np. koszyk na zakupy). Wniesienie roweru po schodach nie jest męczące, możemy go też z łatwością przenieść przez przeszkodę na drodze, przykładowo wiadukt. Problemem nie powinno być również zamontowanie pojazdu na bagażniku montowanym na dachu, haku czy tylnej klapie samochodu. Jeżeli uznamy, że potrzebna jest nam osłona na łańcuch czy oświetlenie, można je samemu zamontować, wtedy jednoślad będzie nieco cięższy.
Dodaj komentarz
0 KOMENTARZ