Opinie o Kross Lea 5.0

Ostatnio aktualizowane: 19.09.21

 

Najważniejsze zalety:

Najważniejszą zaletą tego roweru jest to, że cena Kross Lea 5.0 według użytkowników jest umiarkowana, a jakość wykonania i załączony osprzęt – wysokiej jakości. Rower ma uniwersalne zastosowanie, bo został stworzony zarówno do miejskiego użytkowania, jak i w terenie. Przeznaczony dla kobiet, budową uwzględnia kobiecą sylwetkę i został do niej specjalnie dostosowany przez odpowiedni kształt ramy, siodełka i proporcji poszczególnych elementów. 

 

Najważniejsze wady:

Jakkolwiek rower dobrze spisuje się na miejskich ścieżkach rowerowych, to jednak nie zawsze miejskie jego wykorzystanie jest komfortowe. Rower nie został wyposażony w błotniki, nawet szczątkowe, zatem jazda podczas deszczu niesie za sobą zabrudzenie ubrania przez chlapiąca wodę spod kół. 

 

Werdykt: 9.4/10

Jak pokazuje test Kross Lea 5.0 jest to rower damski chętnie kupowany przez panie. Ma on trwały lakier nakładany proszkowo, co czyni aluminiową ramę elegancką i zabezpieczoną przed mechanicznymi uszkodzeniami. Sprawdzone i dobrze spasowane elementy podzespołów sprawiają, że jazda jest szybka i przyjemna. A 24 przełożenia pozwolą bez wysiłku pokonać każdy podjazd. 

 

 

 

OPIS PODSTAWOWYCH CECH PRODUKTU

 

Wykończenie i waga

Rower został polakierowany lakierem proszkowym w wykończeniu z połyskiem. Lakier jest trwały i zabezpiecza ramę przed otarciami i innymi uszkodzeniami mechanicznymi. Na lekką wagę roweru, wynoszącą (w wersji XXS) 13,8 kg składa się szereg komponentów wykonanych z lekkich materiałów. I mamy tu ramę wykonana z aluminium performance, kierownicę aluminiową, a także z tego materiału wykonany wspornik kierownicy. Na wygodę użytkowania wpływają także wygodne siodło selle royal, jego aluminiowy wspornik, chwyty Kross handy i pedały FP-917N.

Przełożenia

W rowerze zastosowano 24 biegi ułatwiające podróżowanie po zróżnicowanym terenie i dostosowujące prędkość i włożoną energię do możliwości użytkownika. Za zarządzanie biegami odpowiada przerzutka przednia marki SUNRACE FDM500, a także tylna SUNRACE RDM57 oraz manetki SUNRACE DLM503. Po mechanizmie korbowym trzyrzędowym marki SUNTOUR XCC przeskakuje łańcuch YBN S8. Ośmiobiegowa kaseta, czy też inaczej: wolnobieg, SUNRACE CSM66 ma zakres 12-32T.

 

Bezpieczeństwo

Nie bez znaczenia jest fakt, że Kross Lea 5.0 ma opinię bezpiecznego roweru. Na nią zasługują przede wszystkim hamulce. Zastosowano tu hamulce tarczowe hydrauliczne, zarówno z przodu, jak i z tyłu hamulec JAK Y-1. Przy rozmiarze ramy 14 cali koła mają wielkość 27,5 cala, zastosowano w nich obręcze Kross, oraz opony MITAS OCELOT V85 29X2.1 o szerokości 2,1”. Ponadto amortyzowany widelec SR Suntour XCE 28 o skoku 80 milimetrów sprawi, że jazda po nierównościach, czy też pokonywanie krawężników nie będzie stanowić problemu.

 

 

 

 

 

Dodaj komentarz

0 KOMENTARZ