Opinie o Kross Trans 3.0

Ostatnio aktualizowane: 10.12.22

 

 

Najważniejsze zalety:

Trekkingowy rower damski marki Kross daje możliwość samodzielnego doboru rozmiaru ramy, aby była dobrze dopasowana do wzrostu. Dostępne opcje to: S, M, L oraz XL. Jednoślad ma szeroki zakres przełożeń, w efekcie czego podjechanie pod górę nie stanowi problemu. Ponadto ma on solidne hamulce V-brake pozwalające na szybkie zatrzymanie się.

 

Najważniejsze wady:

Przeprowadzono test Kross Trans 3.0, który pokazał, że montaż roweru zajmuje dużo czasu. Osoby, które wcześniej nie składały samodzielnie jednośladu mogą mieć z tym problem. Wynika to również z tego, że instrukcja nie jest w pełni zrozumiała.

 

Werdykt: 9.6/10

Mimo kłopotów z montażem wiele Pań pochlebnie wypowiada się o pojeździe. Według nich rower jest dobrze przystosowany do jazdy po mieście i poza nim, dlatego można na nim dojeżdżać do pracy. Jednoślad jest solidny i lekki, gdyż ramę wykonano z aluminium, a kierownicę ze stali. Za wygodę jazdy odpowiada m.in. amortyzowana sztyca podsiodłowa.

 

 

 

OPIS PODSTAWOWYCH CECH PRODUKTU

 

Sprężynowo-olejowy amortyzator

Rower ma sprężynowo-olejowy amortyzator, który bardzo dobrze tłumi drgania, co jest ważne podczas jazdy po wyboistej drodze. Skuteczność jego działania potwierdzają pochlebne opinie o Kross Trans 3.0. Za zmniejszanie intensywności odczuwanych wstrząsów odpowiada znajdujący się w amortyzatorze olej. Przepływa on między tłoczkami, kanalikami i zaworkami, w efekcie czego możemy swobodnie jechać po nierównej nawierzchni nie martwiąc się przy tym o szybkie zmęczenie ramion i odczuwanie dyskomfortu.

Przydatne akcesoria

Pojazd jest wyposażony w akcesoria, które dla wielu rowerzystek są niezbędne. Mowa tu przede wszystkim o błotnikach, które chronią ubranie przed zabrudzeniem podczas jazdy po błotnistej drodze i oświetleniu. Z przodu i z tyłu roweru znajdują się lampki zasilane przez dynamo, które pozwalają na bezpieczne poruszanie się po zapadnięciu zmroku. Dzięki nim nie trzeba się obawiać, że nie zostaniemy zauważeni przez innych uczestników ruchu. Jednoślad ma również bagażnik oraz osłonę na łańcuch. Mimo to nie waży on zbyt dużo (13,4 kg). Poza tym cena Kross Trans 3.0 nie jest wygórowana.

 

Hamulce V-brake

Hamulce V-brake, które swoją konstrukcją przypominają literę „V” zapewniają na tyle dużą siłę hamowania, że bez wątpienia uda nam się zatrzymać przed przeszkodą. Nie mają one skomplikowanej budowy, dlatego w razie awarii sami możemy je naprawić (także w czasie przejażdżki). Istotne jest to, że hamulce V-brake nie obciążają nadmiernie pojazdu.

 

Duże i szerokie opony

To rower z dużymi, 28-calowymi oponami, których szerokość jest równa 1,6 cala. Ponieważ mają one mniejszy kąt natarcia, gwarantują bardzo łatwe pokonywanie przeszkód. Na jednośladzie możemy jeździć ze stosunkowo dużą prędkością, zachowując przy tym odpowiednią przyczepność. Zwiększa to poziom bezpieczeństwa w czasie przejażdżki, a dodatkowo ułatwia podjeżdżanie pod górkę. Uważa się, że pojazdy z 28-calowymi kołami dobrze sprawdzają się w mieście, ponieważ przejeżdżanie przez krawężniki nie stanowi dużego problemu.

 

Miękkie gripy

Gripy na kierownicy zostały wykonane z miękkiego, przyjemnego w dotyku materiału. Co więcej, zapewniają one mocny chwyt i skutecznie zapobiegają ciągłemu zsuwaniu się dłoni. Nawet jeśli wybierzemy się na długą przejażdżkę i nie założymy rowerowych rękawiczek, nie powinniśmy narzekać na otarcia czy pęcherze.

 

 

 

 

 

» Przejrzyj produkty z poprzednich lat

Najważniejsze zalety:

Tak jak inne rowery trekkingowe Kross, model Trans 3.0 wyróżnia się ciekawym designem. Ma on obniżoną konstrukcję ramy, a więc jest odpowiedni dla kobiet. Panie mogą wygodnie jeździć na jednośladzie nawet w sukience czy spódnicy, gdy uznają go za lepszy środek transportu do pracy niż samochód.

 

Najważniejsze wady:

Pojazd ma hamulce V-brake. Choć na suchej nawierzchni sprawdzają się one bardzo dobrze, to podczas jazdy po błotnistej drodze lub w czasie deszczu stają się mniej skuteczne. Wykazały to przeanalizowane opinie o Kross Trans 3.0.

 

Werdykt: 9.8/10

Rowerzystkom bardzo podoba się to, że jednoślad jest dostępny w trzech różnych wersjach kolorystycznych: białej, czarnej i brązowej. Ma on szeroki zakres przełożeń (21 biegów), można go łatwo wnieść po schodach, poza tym wyposażono go w amortyzator pochłaniający drgania. Rowerem można jeździć po mieście i poza nim, po polnych czy szutrowych drogach. Korzystna cena Kross Trans 3.0 zachęca do zakupu.

 

OPIS PODSTAWOWYCH CECH PRODUKTU

 

Przydatne akcesoria w komplecie

Za podstawowe elementy budowy roweru uznaje się pedały i siodełko. Jednak często niezbędne okazują się też inne akcesoria, które niekiedy trzeba dokupić samodzielnie. Jednoślad Kross został wyposażony m.in. w bagażnik, który pozwala na wygodne przewożenie butelki z wodą czy ciężkiego plecaka, z którym niewygodnie jeździ się na plecach. Ma on również przednie oraz tylne oświetlenie, dlatego można czuć się bezpiecznie podczas jazdy po zapadnięciu zmroku. Lampki emitują silny strumień światła, więc inni uczestnicy ruchu drogowego na pewno nas zauważą. Warto zwrócić uwagę także na osłonę na łańcuch wykonaną z przezroczystego plastiku. Zapobiega ona przypadkowemu zabrudzeniu ubrań smarem. Z kolei błotniki zapewniają ochronę przed zachlapaniem błotem. Co ciekawe, mimo wszystkich akcesoriów rower nie jest zbyt ciężki, dowodem na to jest test Kross Trans 3.0.

 

Kilka rozmiarów ramy

Ponieważ do wyboru mamy kilka rozmiarów ramy (od S do XL), nie ma ryzyka, że pojazd okaże się za niski lub zbyt wysoki. To daje możliwość dopasowania jednośladu do swojego wzrostu, aby móc jeździć w wygodnej pozycji i nie pochylać się mocno nad kierownicą (jej wysokość możemy swobodnie regulować, podobnie wygląda sytuacja w przypadku siodełka). Istotne jest, że znalezienie właściwego rozmiaru ramy nie jest trudne.

 

Na krótkie i dłuższe przejażdżki

Rower jest odpowiedni dla mniej oraz bardziej doświadczonych rowerzystek. Dobrze przystosowano go do poruszania się po mieście, 28-calowe koła umożliwiają łatwe pokonywanie wysokich krawężników. Na jednośladzie można codziennie dojeżdżać do pracy lub szkoły, a w weekend wybrać się na znacznie dłuższą przejażdżkę po bardziej wymagającym terenie. Przedni amortyzator zmniejsza odczuwanie wstrząsów, więc trzymające kierownice ręce nie męczą się za szybko. Pedały są dobrze wyprofilowane i wytrzymałe, stopy nie zsuwają się z nich. Poza tym jednoślad ma 21 biegów, które można szybko i wygodnie zmieniać. Przyda się to w szczególności podczas stromych podjazdów.

 

Stop Aluminium Performance

Rama jest wykonana ze stopu Aluminium Performance, który zapewnia konstrukcji sztywność i odporność na pęknięcia. Rower jest też odporny na wgniecenia, na które jest narażony np. podczas upadku na ziemię przy dużej prędkości. Farba, którą wykorzystano do pomalowania go, nie odpryskuje.

 

 

» Przejrzyj produkty z poprzednich lat

Dodaj komentarz

0 KOMENTARZ