Opinie o Kross Trans 4.0

Ostatnio aktualizowane: 17.02.25

 

 

 

Najważniejsze zalety:

Trekkingowe rowery Kross wyróżniają się solidnością, to samo dotyczy przeznaczonego dla mężczyzn modelu Trans 4.0. Kupujący chwalą go w szczególności za szeroki zakres przełożeń. Jednoślad ma 21 biegów, dlatego nawet pokonanie stromego podjazdu nie sprawia dużego problemu. Na uwagę zasługuje też wytrzymała i lekka rama z aluminium, pomalowana proszkową farbą.

 

Najważniejsze wady:

Mówi się, że pojazd nadaje się nie tylko do jazdy po mieście, ale też poza nim. Jednak według niektórych rowerzystów powinien on być wyposażony w kierownicę typu baranek, a nie zwykłą. Wtedy jazda w bardziej wymagającym terenie byłaby wygodniejsza.

 

Werdykt: 9.6/10

Rower jest wyposażony w koła w rozmiarze 28 cali, które zapewniają dobrą przyczepność do podłoża i pozwalają na łatwe omijanie przeszkód na drodze. Przeanalizowane opinie Kross Trans 4.0 są dowodem na to, że jednoślad jest dobrze przystosowany do dłuższych przejażdżek po polnych czy leśnych drogach.

 

 

 

OPIS PODSTAWOWYCH CECH PRODUKTU

 

Bagażnik, błotniki i oświetlenie

Nierzadko jest tak, że do roweru musimy dokupić dodatkowe elementy, takie jak błotniki czy bagażnik (jeśli uznamy je za potrzebne). Jednak model oferowany przez markę Kross został w nie wyposażony, dlatego nie musimy się o nic martwić. Na bagażniku możemy swobodnie przewozić ciężki bagaż czy butelkę z wodą, a błotniki chronią nasze ubranie przed zachlapaniem podczas jazdy po kałużach. Jednoślad ma też praktyczną, przezroczystą osłonę na łańcuch, zapobiegającą zabrudzeniu nóg czy długich spodni smarem. Należy wspomnieć też o przednim i tylnym oświetleniu, pozwalającym na bezpieczną jazdę po zapadnięciu zmroku. Choć wszystkie wymienione elementy dostajemy w zestawie razem z rowerem, to cena Kross Trans 4.0 nie jest wysoka. Jeśli stwierdzimy, że nie potrzebujemy błotników czy bagażnika, możemy je szybko zdemontować.

Wytrzymała konstrukcja

Wykorzystany do produkcji jednośladu stop Aluminium Performance 6061 zapewnia mu solidność, odporność na odkształcenia, a także zarysowania. Do pomalowania ramy użyta została farba proszkowa, która tworzy mocną oraz gładką powłokę. Rower na długo zachowa elegancki wygląd, nawet jeśli każdego dnia będziemy na nim pokonywać wiele kilometrów. Taki wniosek nasuwa się po analizie opinii rowerzystów, którzy zgodzili się przeprowadzić test Kross Trans 4.0.

 

Komfortowa jazda

Mimo że aluminiowa rama jest sztywna, jadąc na rowerze po pełnej wybojów nawierzchni, nie powinniśmy odczuwać wstrząsów i wibracji. Wszystko ze względu na to, że z przodu umieszczono amortyzowany widelec o skoku 50 mm. Uchwyty na kierownicy są gumowe, dlatego dłonie nie powinny się z nich ześlizgiwać, nawet jeżeli jeździmy bez specjalnych rękawiczek. Jednoślad został wyposażony w hamulce V-brake, które mają kilka atutów. Są to: łatwe serwisowanie (także na trasie), dobra siła hamowania oraz lekkość. W razie potrzeby możemy łatwo wyregulować wysokość kierownicy i siodełka, potrzebujemy do tego jedynie odpowiedniego klucza imbusowego.

 

Do jazdy po mieście i poza nim

Jednoślad dobrze sprawdza się w mieście, można na nim dojeżdżać do pracy i wybrać się na zakupy. Pozwala on na łatwe pokonywanie krawężników, a wniesienie go po schodach nie jest męczące. Rowerem można bez obaw wybrać się też na wycieczkę do lasu czy w górzysty teren. Koła zapewniają niski opór toczenia na asfaltowej drodze, dlatego możemy się rozpędzić. Co więcej, gwarantują one dobrą przyczepność na polnych ścieżkach.

 

 

 

 

 

 

 

» Przejrzyj produkty z poprzednich lat

Najważniejsze zalety:

Kross Trans 4.0 to solidnie wykonany rower turystyczny z wygodnym siodełkiem gwarantującym komfort nawet podczas dłuższych przejażdżek. Użytkownicy doceniają możliwość zmiany ustawienia kierownicy i dostosowania jej do preferencji każdej osoby. Do zestawu dołączone jest niezbędne oświetlenie. Z tyłu i z przodu znajdują się niezawodne hamulce V-brake.

 

Najważniejsze wady:

Użytkownicy wskazują, że wstępna regulacja roweru nie jest najlepsza. W rezultacie przed dłuższą pierwszą przejażdżką trzeba sprawdzić ustawienia i w razie potrzeby wyregulować sprzęt. Zajmuje to sporo czasu, szczególnie osobom bez doświadczenia.

 

Werdykt: 9.4/10

Test Kross Trans 4.0 wykazał, że sprzęt sportowy odznacza się wytrzymałością i nawet po dłuższym, intensywnym użytkowaniu zachowuje początkowy wygląd. Nie trzeba się też martwić, że szybko dojdzie do awarii roweru. Jeśli to nastąpi, możemy być pewni, że zakup potrzebnych komponentów nie nadwyręży znacząco naszego budżetu. Rower jest polecany szczególnie do celów rekreacyjnych. To model stworzony z myślą o mężczyznach.

 

OPIS PODSTAWOWYCH CECH PRODUKTU

 

Zastosowane komponenty

Mimo że cena Kross Trans 4.0 nie jest wysoka, zastosowane komponenty są najlepszej jakości. Piasta przednia to Shimano Nexus DH-C3000, a tylna Shimano FH-RM30. Kierownica stalowa 610 mm jest odporna na zniekształcenia, co więcej można ją ustawić w zależności od tego, jaką pozycję najwygodniej nam przyjmować podczas jazdy. Aluminiowy wspornik kierownicy jest regulowany. Chwyty Kross Grippen są zrobione z materiału zapewniającego pewne trzymanie. Obręcze są wytrzymałe, mają podwójną ściankę, a do ich wykonania wykorzystano solidne aluminium. Pedały FP-910 są tak dopasowane, aby buty nie ślizgały się po ich powierzchni.

 

Wygoda

Większość osób przyznaje, że rower jest wygodny w użytkowaniu, potwierdzają to też opinie o Kross Trans 4.0. Model ma wygodne, miękkie i odpowiednie duże siedzisko Selle Royal. Dobrze je wyprofilowano, aby rowerzysta nie odczuwał dyskomfortu podczas jazdy. Warto zaznaczyć, że siedzisko jest zrobione z wodoodpornego materiału. W rowerze zastosowano też dobrej jakości 28-calowe opony Mitas Gripper. Zapewniają one dobrą przyczepność do podłoża, nawet jeśli nawierzchnia jest lekko wilgotna, rowerzyście łatwo zachować stabilność. 

 

Dodatkowe elementy

W zestawie znajdują się dodatkowe elementy, które zwiększają komfort i bezpieczeństwo jazdy na rowerze trekkingowym Kross. Do akcesoriów należy m.in. oświetlenie przednie i tylne, które zapewnia widoczność podczas jazdy po zmroku. Warto wiedzieć, że korzystanie z oświetlenia jest prawnie wymagane, a jego brak może skutkować nałożeniem mandatu. Ponadto z tyłu roweru znajduje się bagażnik, do którego można przymocować np. specjalną torbę i wygodnie przewozić w nim zakupy, przygotowane na przejażdżkę jedzenie czy inne niezbędne przedmioty. Model ma też zamontowaną osłonę łańcuchową i błotniki. W związku z tym podczas jazdy jest mniejsza szansa na pobrudzenie ubrań. Rower trekkingowy jest dostępny w czarnej wersji kolorystycznej. To sprzęt polecany szczególnie mężczyznom.

 

» Przejrzyj produkty z poprzednich lat

 

 

Dodaj komentarz

0 KOMENTARZ