Ranking 10 najlepszych opon rowerowych w 2024

Ostatnio aktualizowane: 09.10.24

 

Opony rowerowe – Przewodnik zakupowy, ranking i test

 

Jeżeli szukasz solidnej opony, która nie przebije się na skutek kontaktu z kamieniem, a jednocześnie nie jest za droga, zastanów się nad kupnem modelu Rubena 26 x 1,95 V36 Rapid 52-559. Jest to bardzo trwały model, zapewniający stabilność i dobre hamowanie w trudnym terenie. Opona zapewnia dobrą przyczepność, co sprawdzi się w przypadku off-roadowych wypadów rowerowych. Jest ona również trwała dzięki zastosowaniu podgumowanego kordu pokrytego warstwą gumy oraz stalowych linek. Jeżeli jednak interesuje Cię przede wszystkim szybkość i przyjemność z jazdy, to rozwiązaniem dla ciebie może okazać się Opona Schwalbe Marathon Plus Tour 28 SG TS. Jest ona lekka i odpowiednio przyczepna.


10 najlepszych opon rowerowych. Opinie w 2024 roku

 

Przed wybraniem się na zakupy warto przeczytać ranking opon rowerowych. Zawiera on opisy produktów, które zostały docenione przez innych konsumentów. 

 

Tabela porównawcza

 

Zalety
Wady
Podsumowanie
Oferty

Najlepszy produkt

Zalety

Opona dobrze sprawdzi się w wyjazdach w teren. Dzięki trwałemu zastosowaniu obicia z podgumowanego kordu, który jest wsparty stalowymi linkami i grubą warstwą gumy, jest w stanie wytrzymać nawet najbardziej brawurowe wyskoki i upadki.

Wady

Producent bardziej skupił się na tym, aby jego produkt był wytrzymały. Tym samym trochę pominął inne aspekty, jak szybkość. Produkt jest zbyt ciężki i choć jest bardzo przyczepny, to jego waga nie pozwala na jazdę z bardzo dużą prędkością.

Podsumowanie

Opona jest przede wszystkim zaprojektowana z myślą o jeździe terenowej. Maksymalne obciążenie modelu to 116 kg. Opona dobrze spełnia swoje zadanie na mokrych nawierzchniach i trudnych warunkach terenowych.

Drugi wybór

Zalety

Model będzie najczęściej wykorzystywany tam, gdzie liczy się prędkość. Opony są lekkie, a przy tym bardzo przyczepne. Dzięki zastosowaniu wkładki antyprzebiciowej SmartGuard nie są one podatne na przebicia. Produkt łączy wytrzymałość z szybkością.

Wady

Mimo że opona została wykonana zarówno z dbałością o możliwość szybkiej jazdy, jak i o wytrzymałość, jest ona niestety zbyt lekka. Nie sprawdza się dobrze w bardziej wymagającym terenie. Warto pamiętać o tym podczas podróży.

Podsumowanie

Model został zaprojektowany dla osób, które oczekują produktu wytrzymałego i umożliwiającego szybką jazdę. Jego maksymalne obciążenie to 105 kg. Produkt został wykonany z wysokiej jakości mieszanki gumy.

Rozważ też

Zalety

Opona bardzo dobrze łączy cechy modeli terenowych i miejskich. Dzięki solidnie zbudowanemu profilowi bocznemu bieżnika jest w stanie zapewnić cichą i komfortową jazdę po asfalcie, jak również dobrą przyczepność na żwirze i alejkach w parku (głównie za sprawą podwyższonych kostek bocznych).

Wady

Produkt raczej nie spełni oczekiwań osób, które uprawiają jazdę w trudnym terenie oraz tych, które na pierwszym miejscu stawiają na szybkość.

Podsumowanie

Opona jest solidnie wykonana, nadaje się zarówno do jazdy na asfalcie, jak i w śniegu. Waży prawie 1 kg. Bieżnik jest w stanie zapewnić dobrą przyczepność do podłoża, na którym jeździmy.

 

Opony rowerowe 26

 

1. Rubena Opona 26X1,95 V36 Rapid 52-559

 

Przeznaczona dla miłośników jazdy na rowerze Rubena Opona 26 x 1,95 v36 Rapid 52-559 nadaje się na każdy rodzaj nawierzchni. Zastosowanie technologii specjalnych wgłębień znacząco zwiększa przyczepność na mokrych nawierzchniach i polnych drogach. Jest to dobra i tania opona rowerowa, którą docenia wielu rowerzystów. 

Wgłębienia sprawiają, że opona nie zakopuje się w piasku, ani nie poślizgnie na mokrym kamieniu czy korzeniu, a jednocześnie nie zwolni znacząco na drodze asfaltowej lub betonowej. Standardowa mieszanka gumy użyta do produkcji modelu zapewnia długie użytkowanie, bez konieczności szybkiej wymiany. Konsumenci opisują produkt jako warty swojej ceny w porównaniu z jakością i komfortem użytkowania. 

Opony rowerowe w rozmiarze 26 cali są wyjątkowo popularne, często jednak są wykonane z tańszych, szybko zużywających się materiałów i bez zastosowania wymaganych technologii. Ten produkt ma standardową gumę, a także ma konstrukcję typu gumwall – bok jest wzmocniony podgumowanym kordem, a w konstrukcji znajdują się stalowe druty utrzymujące ją w dobrym stanie.

 

 

 

 

Opony rowerowe 28

 

2. Schwalbe Marathon Plus Tour 28 SG TS Opona Rowerowa

 

Jeśli szukasz profesjonalnej opony znanego producenta to Schwalbe Marathon Plus Tour 28 SG TS Opona Rowerowa być może jest produktem stworzonym dla Ciebie. Produkty wspomnianej firmy są wysokiej jakości, dlatego opinie konsumentów są pozytywne o jej produktach. Konsumenci cenią sobie zastosowanie nowoczesnych technologii stanowiących o niezawodności. Tak samo ten produkt jest solidnie wykonany z mieszanki gumy rodzaju Endurance, która została stworzona po to, aby opony były trwałe. 

Klasyczne drutowanie wnętrza zostało wzmocnione technologią Reflex i SmartGuard, czyli najskuteczniejszą wkładką ochronną dostępną w oponach rowerowych. Nawet po najechaniu na ostre przedmioty, jak pinezka, opona nie przebije się dzięki warstwie specjalnego kauczuku.

Opony rowerowe w rozmiarze 28 cali nie należą do najmniejszych i najlżejszych, lecz akurat ten model nie generuje z tego względu żadnych problemów. Za sprawą oznaczenia e-bike ready opona może być użyta w szybkich rowerach elektrycznych, rozpędzających się do 25km/h. Ciśnienie robocze modelu obejmuje zakres od 3,5 do 6 Bar.

 

 

 

 

Opony rowerowe Continental

 

3. Opona Continental Double Fighter III 29×2.0 Drut

 

Dobrze nadająca się do jazdy w terenie, jak i po mieście opona Continental Double Fighter III 29 x 2.0 Drut, łącząca w sobie cechy modelu terenowego i asfaltowego, jest trafnym wyborem dla osób, które jeżdżą po każdym rodzaju nawierzchni. Aby zwiększyć odporność produktu na przebicia zastosowano 3 warstwy oplotu o gęstości 60 TPI (włókien na cal), co razem daje aż 180 TPI. To sprawia, że opona jest bardzo wytrzymała. Całość jest wzmocniona klasycznym drutowaniem, więc możemy być pewni jej niezawodności. 

Zakres ciśnienia, na jakim opona sprawdza się najlepiej, zaczyna się od 3,4 Bar (50 PSI), a kończy na 4,5 Bar (65 PSI). Utrzymywanie tego modelu w tych wartościach sprawi, że jazda będzie komfortowa, a poszczególne elementy nie zużyją się szybko.

Opony rowerowe Continental już od wielu lat są dostępne na rynku i chwalone przez nabywców. Cenią sobie oni przede wszystkim wytrzymałość i wszechstronność produktu. Wieloletnie doświadczenie marki gwarantuje, że  produkt jest dobrze wykonany.

 

 

 

 

Opony rowerowe Schwalbe

 

4. Opona Schwalbe G-One Speed 28×1.20 700x30C

 

Osoby szukające opony wysokiej jakości, która dodatkowo pochodzi od renomowanej firmy i rowerzyście zależy na najlepszych osiągach w jeździe, zdecydowanie można polecić Oponę Schwalbe G-One Speed 28×1.20 700x30C. Jest to model wyróżniający się swobodnym profilem, przy czym jest w stanie zapewnić dobrą szybkość jazdy. 

Opony rowerowe Schwalbe zawsze cechowały się zastosowaniem odpowiednich technologii by zapewnić konsumentom wygodną jazdę. Szosowa wersja opony mierzy 30 mm szerokości i tę wersję zdecydowanie warto polecić dla osiągania najlepszych wyników w jeździe rowerowej Należy jednak pamiętać, że maksymalne obciążenie opony to 70 kg, zatem jeżeli ważymy więcej, nie się to odpowiedni dla nas produkt. Opona została wykonana w opatentowanej przez producenta technologii MicroSkin, w efekcie czego osiągnięto lekkość, a przy tym dużą odporność na wysokie ciśnienie opony. 

Guma modelu jest mieszanką kilku jej rodzajów, stworzoną specjalnie dla serii opon Schwalbe One. Całkowicie nowa baza polimerowa umożliwiła wykonanie opony odporniejszej na przebicia i ze zwiększoną redukcją oporów toczenia, a taka wytrzymałość produktu jest ceniona przez wszystkich rowerzystów.

 

 

 

 

Opony rowerowe 29

 

5. Michelin Opona Wildrace’R 29X2,10 54-662

 

Osobom, które mają zaufanie do firmy Michelin, największego producenta opon pochodzącego z Francji, polecamy produkt Michelin Opona Wildrace’R 29X2,10 54-662. Jest to opona MTB cross-country w kolorze czarnym, która spełni swoje zadanie na szybkich, trudnych nawierzchniach wliczając w to nawierzchnie skalne i szutrowe.

Opona waży 680 g, jej szerokość to 54 mm i pasuje do koła rowerowego 29’’. Opona swoją odporność na uszkodzenia zawdzięcza specjalnym wzmocnieniom wykonanymi z dodatkowych warstw gumy po bokach jak i na froncie. Według użytkowników te opony rowerowe 29’’ to wręcz pancerne ogumienie do roweru terenowego.

Ta dobra opona rowerowa zachowuje swoje wysokie właściwości zarówno na suchej, jak i mokrej nawierzchni. Dobrze zachowuje się na drodze gruntowej jak i na asfalcie. Jest to zasługą szeroko rozstawionych kolców po bokach, które wspomagają hamowanie i wspomagają koło na drogach terenowych. Wildrace’R 29X2,10 54-662 to model zwijany tubeless ready, a jego gęsty oplot powoduje, że opona jest odporna na boczne przecięcia.

 

 

 

 

Opony rowerowe 27,5

 

6. Schwalbe G-One Allround 27.5 RG DC LS Opona Zwijana

 

Osobom szukającym opony rowerowe 27,5 polecamy produkt Schwalbe G-One Allround 27.5 RG DC LS Opona Zwijana, przeznaczony do rowerów MTB. Opona jest sprzedawana w trzech wersjach zawierających różne mieszanki gumy, z której ją zrobiono.

Addix Speedgrip o wysokiej wytrzymałości, posiadająca właściwości tłumiące, wykonana z gumy o dobrej przyczepności, o niskich oporach toczenia, przeznaczona jest do takich dyscyplin jak XC, Trail i All-mountain. Taka opona ma niebieskie oznaczenie. Czerwonym znaczkiem jest opatrzona opona Addix Speed wytworzona z gumy zapewniającej dużą prędkość i jest dedykowana do wyścigów XC. Natomiast mieszanka gumy w modelu PaceStar sprawi, że otrzymamy oponę o niskich oporach toczenia, gdzie pasy boczne zwiększają jej przyczepność.

Ten rodzaj opony jest przeznaczony do szybkiej jazdy XC. Jak przekazują użytkownicy, Schwalbe G-One Allround 27.5 RG DC LS to produkt zapewniający dobrą stabilność i niskie opory toczenia dzięki osnowie EVO i ostrzejszym kącie ułożenia nitek. Również ceniona jest właściwość samoczyszcząca powierzchni ogumienia i jej wzmocnione ściany boczne.

 

 

 

 

Opony rowerowe Maxxis

 

7. Opona Maxxis Minion Dhr Ii 24X2.30 60Tpi Exo Tr Mtb

 

7. Opony rowerowe Maxxis mają swoich wiernych użytkowników. Im oraz wszystkim innym cyklistom, którzy zaufają cechom tego ogumienia, polecamy Maxxis Minion Dhr Ii 24X2.30 60Tpi Exo Tr Mtb. Kolce boczne w tej oponie zapożyczono z legendarnego Minion DHF, jednak zostały one poszerzone dla uzyskania lepszego wsparcia na zakrętach.

Producent zastosował tu nowy wzór bieżnika stworzony do jazdy agresywnej. Fazowane knagi w uchwytach środkowych wpływają na lepsze przyspieszenie, a niektóre z środkowych kolców (te o kształcie wiosła) wbijają się w ziemię podczas hamowania czyniąc je bardziej skutecznym. Zastosowana technologia EXO to dodanie do ścian bocznych gęsto tkanej, lekkiej i elastycznej tkaniny odpornej na przecięcie i ścieranie.

Dzięki technologii EXO żadna kamienista trasa nie będzie dla Twojej opony wyzwaniem. Ponadto opona to konglomerat dwóch mieszanek gumowych przetworzonych na pasek bieżnikowy. Opony są przeznaczone do kół 24 cale (507 mm), jej szerokość to 58 mm, a waga 748g.

 

 

 

 

Opony rowerowe Michelin

 

8. Opona rowerowa Michelin Dynamic Sport 700X28 28-622

 

Jeżeli oczekujesz od swojej nowej opony zarówno lekkości, jak i możliwości szybkiej jazdy, ale chcesz również, aby była odporna na przebicia, dobrą opcją będzie wybór opony rowerowej Michelin Dynamic Sport 700X28 28-622. Jest ona kompromisem między szybkością modeli szosowych a wytrzymałością modeli trekkingowych. 

Dzięki specjalnie zaprojektowanemu bieżnikowi semi – slick, opona starcza na dłuższy czas niż typowe modele szosowe. Aby obniżyć jej wagę, oba boki wykonano w technologii SW. Dzięki temu opona jest wystarczająco lekka, aby można było rozwijać dużą prędkość jazdy. Waży ona zaledwie 350 g. Model dodatkowo wsparto paskami chroniącymi przed przetarciem. 

Opony Michelin są znane ze swojej szybkości oraz dobrego wykonania.. Produkt jest dostępny w rozmiarze 28”. Jego szerokość wynosi 28 mm.  Opinie o oponach rowerowych tej marki są często bardzo pochlebne.

 

 

 

 

Opony rowerowe Kenda

 

9. Opona Kenda Kwest K193 700x28C

 

Dla osób szukających do swojego roweru dobrej opony trekkingowej, a zarazem produktu w przystępnej cenie, dobrym pomysłem będzie kupno produktu Kenda Kwest K193 700x28C. Jest to model zaprojektowany głównie z myślą o pojazdach miejskich i szosowych. Został on dla zabezpieczenia wsparty drutem.

Akcesorium jest dostępne w rozmiarze 28”. Jej szerokość to 28 mm. Model stosunkowo mało waży, bo tylko 615 gramów, tyle co typowe opony rowerowe Kenda. Bieżnik został dopasowany do miejskich warunków. Opona sprawia, że jeżdżenie po suchym, jak i mokrym asfalcie, betonie bądź po ubitej ziemi jest tak samo komfortowe. Dzięki bieżnikowi stawia ona niskie opory toczenia i efektywnie odprowadza wodę podczas deszczu. Możesz więc spodziewać się, że jazda na rowerze będzie przyjemna.

Produkt jest dostępny w kolorze beżowym, co wygląda bardzo ciekawie. Test opon rowerowych wykazał, że prezentowany model jest odporny na zniszczenie, a tym samym może okazać się inwestycją na lata. Konsumenci są zadowoleni z jego zakupu. 

 

 

 

 

Opony rowerowe 26×1.95

 

10. Opona Rowerowa Kenda K 898 26X1 95 Antyprzebici

 

Opona Rowerowa Kenda K 898 26X1 95 to model antyprzebiciowy o trwałym bieżniku. Jest to klasyczny model terenowy do rowerów młodzieżowych. Opony rowerowe 26×1.95 Kenda K 898 mają umiarkowane opory toczenia i sprawdzą się w użytkowaniu na powierzchniach suchych i mokrych, drogach ubitych oraz szutrowych.

Oponę charakteryzuje trwały bieżnik i dobra przyczepność na zakrętach. Waga pojedynczej opony wynosi 925 +/- 25 g. Jest to też bardzo popularny rodzaj opony fabrycznie zakładany do nowych rowerów u wielu producentów.

Opisywany model ma konstrukcję drutową, rozmiar 50-559 i pasuje do koła o wielkości 26 cali. Model jest produkowany w kolorze czarnym. Dla osób, które zaopatrzyły się w ten model kluczowym była optymalna jakość produktu przy zachowaniu bardzo atrakcyjnej ceny.

 

 

 

 

Przewodnik zakupowy – Jakie opony rowerowe kupić?

 

Jeżeli jesteś osobą, która lubi przejażdżki rowerowe w samotności, z przyjaciółmi lub rodziną, albo jesteś zawodowym kolarzem i nie wiesz, jakie są najlepsze opony rowerowe, to powinien Ci się przydać zamieszczony poradnik. Specjalnie dla Ciebie przygotowaliśmy go, w szczególności zwracając uwagę na opinie Internautów. Będziesz mógł w nim znaleźć wszystkie najważniejsze informacje, które pomogą Ci w wyborze wysokiej jakości produktu.

Rozmiary

Najbardziej istotną rzeczą podczas wyboru opon, które sprawią, że przejażdżka rowerowa będzie przyjemna i bezpieczna, jest dobór odpowiedniego rozmiaru tego elementu roweru. Opony muszą być dopasowane do obręczy pod względem średnicy wewnętrznej, szerokości, jak również dopasowane do ramy i widelca w modelu roweru, który posiadamy. Jeżeli chodzi o średnicę wewnętrzną opon, to na nią nie mamy wpływu. Użytkownicy mogą wybrać jej szerokość (im węższy produkt i wyższe ciśnienie, tym mniejsze stawia ona opory toczenia). Węższa opona jest lekka i ma nieco gorszą przyczepność oraz amortyzację. Wybierając szerszą wersję, sytuacja będzie odwrotna. Każdy konsument powinien dobrać szerokość opon do własnych potrzeb oraz preferencji (nie zapominając o ograniczeniach, które niesie za sobą wybór danego modelu).

W rowerach szosowych zwykle montowane są opony o szerokości od 23 mm do 28 mm. Wybierając model crossowy, trekkingowy lub miejski, nasz wybór powinien paść na produkty o szerokości od 32 mm do 47 mm. W przypadku rowerów górskich najodpowiedniejsze są opony od 49 mm do 61 mm.

 

Rodzaj bieżnika

Podczas zakupu nowych opon, musimy pamiętać o bieżniku. To od niego zależy, po jakim terenie będzie się nam najlepiej jeździło. Wyróżniamy bieżnik:

Gładki lub prawie gładki – opony z tym rodzajem bieżnika stawiają najmniejsze opory toczenia, równocześnie mają one słabszą przyczepność w przypadku innego podłoża niż asfalt lub w momencie gorszych warunków pogodowych. Wybierane są głównie do jazdy szosowej, miejskiej oraz turystycznej.

Terenowy – na powierzchni opony widoczne są wystające kostki bieżnika. Opony mogą mieć różną wielkość oraz gęstość rozmieszczenia kostki. Jest to zależne od rodzaju terenu, do którego są przeznaczone. W przypadku jazdy po asfalcie są one głośne i mogą stawiać spore opory. Najczęściej stosowane są do rowerów, które są przeznaczone do jazdy po wymagającym terenie i w trudnych warunkach pogodowych (górskie i przełajowe).

Semi slick – to modele, które mają odstające elementy w bocznych częściach, a w środkowej są zazwyczaj gładkie (czasem mają delikatne zgrubienia). Taka budowa sprawia, że są one w stanie swobodnie toczyć się po asfalcie. Dzięki klockom bieżnika znajdującym się na krawędziach opony jest ona w stanie złapać dobrą przyczepność poza asfaltem. Ten typ bieżnika jest dobrym rozwiązaniem dla osób, które chcą przemieszczać się po terenach w różnych warunkach. Są zazwyczaj stosowane w rowerach crossowych i trekkingowych.

Z kolcami – są stosowane przeważnie do jazdy po oblodzonych oraz zaśnieżonych powierzchniach. Jedynym minusem tego typu bieżników jest to, że na asfalcie kolce w szybkim tempie ulegają zniszczeniu.

 

Jakość 

Osoby, które nie wiedzą, jaką oponę rowerową wybrać, powinny zwrócić uwagę także na jej jakość. Trudno jest ją określić, przeglądając oferty sklepów. Jak więc mieć pewność, że kupujemy solidny model? Najlepiej przeczytać oceny użytkowników, którzy zdążyli już go przetestować.

Ciśnienie

Dla wielu użytkowników ważne może być ciśnienie, do którego producent danej opony zaleca ją pompować. W przypadku jazdy terenowej najlepsze opony rowerowe to te, które mają możliwie najniższe ciśnienie, a wybierając trasy asfaltowe, zwykle jak najwyższe. Jeżeli decydujemy się na zakup rowerów szosowych, to ciśnienie nie jest aż tak istotne. Inaczej jest w modelach turystycznych. Te produkty gwarantują inny komfort jazdy w zależności od tego, ile barów będzie w naszych oponach.

 

Opony rowerowe w dobrych cenach

Konsument, decydując się na rower, musi wiedzieć, że co jakiś czas jego opony się zużywają i wtedy trzeba zaopatrzyć się w nowe modele. Na cenę przede wszystkim wpływa jakość wykonania, rodzaj oraz marka. W zależności od naszych potrzeb oraz przeznaczenia jednośladu możemy nabyć opony w cenach od 25 zł do 200 zł. 

 

 

FAQ

 

P1: Jak rozumieć rozmiar opon?

Gdy przebije się opona, wiele osób postanawia ją załatać, co nie jest długotrwałym rozwiązaniem. Można również kupić nową oponę. Wtedy trzeba odczytać, jaki jest jej rozmiar. Jak to prawidłowo zrobić? Są trzy sposoby na opisywanie rozmiaru opony rowerowej. W standardzie calowym pierwsza liczba odpowiada za średnicę, a druga po znaku X to szerokość – także podana w calach. W standardzie metrycznym pierwsza liczba to średnica wewnętrzna opony, druga po znaku X to szerokość (obie podane w mm), a litera po nich jeszcze precyzyjniej podaje szerokość. W najdokładniejszym oznaczeniu ETRTO pierwsza liczba to szerokość opony, druga po myślniku to średnica jej lub samej obręczy.

P2: Co zrobić ze zużytą oponą?

Z czasem opona w rowerze zaczyna się ścierać, co może stanowić zagrożenie dla naszego zdrowia lub życia, gdy tego w porę nie zauważymy lub zignorujemy sprawę. Zużyty bieżnik przyczynia się do mało efektywnego hamowania, co może boleśnie się dla nas skończyć. W takim przypadku należy kupić nową oponę, ale wówczas pojawia się pytanie, co zrobić ze starym, zużytym modelem? Jest to odpad bardzo obciążający środowisko naturalne, może rozkładać się aż 100 lat. Jeżeli zakład zajmujący się wywozem śmieci pozwala na wyrzucenie opon do swoich kontenerów, można umieścić je w koszu na inne odpady. Można również oddać opony do wulkanizacji, wtedy zostaną poddane recyklingowi.

 

P3: Kiedy wymienić oponę rowerową?

Opona z czasem się zużywa, a zwłaszcza podczas hamowania, gdy wywierana na nią siła tarczy przyczynia się do ścierania bieżnika. Gdy zużyje się on w całości, zwiększa się ryzyko ślizgania się roweru na drodze. Kiedy najlepiej więc wymienić oponę? Okres jej eksploatacji jest zależny od tego, jak zużywamy opony w swoim rowerze, to znaczy czy jeździmy tylko od czasu do czasu, czy jeździmy zawodowo i rower jest używany przez cały sezon. Wiek opony jest równie ważny, co jej eksploatacja, producenci zalecają korzystać z ogumienia młodszego niż 5 lat, po tym czasie warto już wymienić dany model.

 

P4: Gdzie kupić oponę rowerową?

Częsta eksploatacja opon w rowerze sprawia, że trzeba je regularnie wymieniać. Jednakże nie warto kupować słabych jakościowo modeli, ponieważ wpływają one negatywnie m.in. na komfort jazdy. Gdzie zatem kupić solidne opony, aby przez długi czas ich nie wymieniać? Przede wszystkim nie warto kupować używanych modeli od krewnych, sąsiada lub z serwisów ogłoszeniowych. Co prawda sprzedawca może być zaufany, jednakże kupowanie takich opon wiąże się z dużym ryzykiem startego bieżnika lub innej wady, o której możemy nie zostać poinformowani. Nowe opony możemy nabyć w sklepie sportowym, rowerowym lub bezpośrednio na stronie wybranego producenta.

P5: Jak napompować oponę rowerową?

Czy zastanawiałeś się może, jak odpowiednio napompować swoją oponę w rowerze, tak aby wytrzymała długie godziny jazdy bez ryzyka pęknięcia dętki (np. na skutek zbyt niskiego poziomu powietrza)? Najpierw należy znaleźć miejsce, gdzie znajduje się wentyl, czyli wylot zakończony plastikowym korkiem. Łącznie są cztery różne rodzaje zaworów, więc trzeba zwrócić uwagę, jaką pompkę użyjemy. Niemniej jednak zwykle w dętkach rowerowych stosuje się wentyl samochodowy. Należy więc przyłożyć końcówkę pompki do wentyla, a następnie zabezpieczyć ją ramieniem blokującym, tak aby zakotwiczyć sprzęt na zaworze. Następnie poruszamy ramieniem pompki z góry na dół do momentu, gdy wyczujemy mocny opór. Ostatnią czynnością jest zakręcenie korka na wentylu.

 

 

Dodaj komentarz

0 KOMENTARZ